با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید
به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين
وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد
و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
اى
پیامبر ، مبادا کسانى که در کفر شتاب مىورزند تو را اندوهگین کنند ، چه آن
منافقانى که به زبان گفتند : ایمان آوردیم ولى دل هایشان ایمان نیاورده
است ، و چه آن یهودیانى که نزد تو آمده اند تا برایشان داورى کنى . اینان
به دروغ هاى عالمان خود گوش فرامى سپارند با این که مى دانند آنها دروغ مى
گویند . اینان فرمانبردار مردمى دیگرند که نزد تو نیامده اند . عالمانشان
سخنان خدا را پس از آن که در جایگاهاى خود قرار گرفته است تحریف مى کنند و
به پیروانشان که آنان را نزد تو فرستاده اند مى گویند : اگر همین حکم ( حکم
تحریف شده ) به شما داده شد آن را بپذیرید و اگر آن به شما داده نشد دورى
کنید . خدا مى خواهد آنان را به عذاب گرفتار سازد . و هر کس را که خداوند
عذابش را اراده کند تو هرگز از سوى خدا توان آن را ندارى که عذاب را از او
بگردانى . اینان کسانى اند که خدا نخواسته است دل هایشان را پاک گرداند .
براى آنان در این جهان خوارى و در آخرت عذابى بزرگ خواهد بود . ( 41 )
آرى
، یهودیان شنونده دروغ هاى عالمان خویشند و عالمانشان با گرفتن رشوه
خورنده مال حرام . پس اى پیامبر ، اگر براى داورى نزد تو آمدند میانشان
داورى کن یا از آنان روى برتاب ، و اگر روى برتافتى و میانشان داورى نکردى
هرگز اندک زیانى به تو نمى رسانند ، و اگر داورى کردى به عدل و داد میانشان
داورى کن که خداوند دادگران را دوست مى دارد .( 42 )
چگونه
یهودیان تو را به داورى فرا مى خوانند در حالى که تورات نزد آنهاست و حکم
خدا در آن است ؟ آنان پس از این که حکم الهى را در تورات مى یابند و آن را
نمى پسندند از آن روى برمى تابند . در حقیقت آنان به تورات و احکام آن
ایمان ندارند . ( 43 )
ما
تورات را که در آن رهنمود و نورى است فروفرستادیم . پیامبران که تسلیم خدا
بودند براساس آن براى یهودیان داورى مى کردند ، و عالمان ربّانى و
دانشمندان یهود نیز به سبب این که از آنان خواسته شده بود که نگهبان این
کتاب باشند بر طبق آن حکم مى کردند و از کسانى بودند که بر آن و احکام آن
گواهى مى دادند . پس اى یهودیان ، در بیان حکم خدا از مردم نترسید و از من
بترسید ، و آیات مرا به بهایى اندک مفروشید ، که هر کس بر طبق آنچه خدا فرو
فرستاده است حکم نکند آنانند کافران . ( 44 ) و
در تورات بر یهودیان مقرّر داشتیم که جان در برابر جان و چشم در برابر چشم
و بینى در برابر بینى و گوش در برابر گوش و دندان در برابر دندان قصاص مى
شود ، و جراحت ها نیز قصاص دارند . پس اگر کسى از حق قصاص درگذرد و آن را
صدقه به شمار آورد باعث آمرزش گناهان او مى شود ، و اگر از حق خود نگذرد و
خواهان قصاص باشد ، حاکم باید بر طبق مقررات الهى حکم کند ; و هر کس بر طبق
آنچه خدا فرو فرستاده است حکم نکند آنانند ستمکاران . ( 45 )